Fredag

Onsdagen blev lite dryg och jag ville bara gå och lägga mej så att de kunde bli en ny dag. Köpte en trödja i puerto rico och Pontus skulle inte ha nån, så får han samma tröja billigare och så säger försäljargubben åt mej att betala, jävla karlslok..
Sen när vi tog taxin tillbaka så får jag fel växel, till hans fördel och de märkte jag inte förens jag gått ur och han åkt.
Men ja rycka upp sig och ut och äta. Men fel pizza fick jag först sen var de plast i den.. då var de dax för sängen kände jag! Som tur var finns det en film kanal på hotelet med massa bra filmer som höjde kvällen :)
Så vad har jag lärt mig av detta, verka helt ointeresserad av grejjer i affärer. Ge någolunda jämna pengar i taxin eller räkna dem innan jag går ur. Och är aldrig igen på "Bella Pasta", de lever endast på deras läge!

I går gick jag och Pontus till Arguineguín och kollade i affärer och jag köpte ett par skor, som jag är helt kär i ! och eyeliner.
Senare kom mamma och pappa dit med båten och vi åt på en mysig restaurang vid hamnen :) Resten av dagen låg jag vid poolen och sen på kvällen blev det film kanalen och hämtmat från tapas tapas ;)

I dag ska vi på marknad i puerto mogán och sen blir det troligtvis poolen eller stranden :)

Mina nya skor :)

10.58

Det blev yoga ist för den andra frukosten igår ;) Sen åkte vi bort till nått ställe som jag inte minns namnet på och slösade bort tre - fyra timmar.. Och idag är det molningt, så ja kommer vara mycket vit när ja kommer hem ;/
Tanken idag var att ja skulle gå på Thi- Chi och sen vattengympa, men Thi-Chin börjar om några minuter och jag vaknade just så orkar inte parvla mej ner :P
Enligt Pontus så pratade jag i sömnen i natt, det brukar inte ske ofta men grejen var att jag pratade på spanska XD inte vad jag väntat mej haha
På kvällen blev det minigolf :D äntligen, men jag förlorade ;) haha

Buenos días

Kom precis tillbaka från morgon doppet på stranden och en liten promenad med mamma :) och nu börjar det bli dax för en andra frukost XD jag kommer behöva ett par diet veckor när ja kommer hem!
Sitter och funderar om jag ska gå på yogan som är kl 11, alltså om ungefär en timme. Med tanke på hur mycket extra mat jag äter nu, eller extra onyttig iaf :P men får se om jag orkar ^^
I går var vi inne i puerto rico och kollade i affärer och åt mat. Mamma har svårt att säga nej så idag ska vi åka till nån strand en bit bort och sola och kolla på deras beach club, kan ju bli interessant X)
Lärde mamma idag att hon kan knäppa under vattnet med sin kamera ;) hon har ju Bara haft den i två-tre år nu!

Kräfta ;/

Okeej jag har inte baara bränt mej i ansiktet, i stort sett hela kroppen haha jag lyckas kan man säga! En jävla kräfta är ja nu :P kan ju bli interessant att försöka sova X) Så i morgon blir det liite sola, en prommis till Argiblabla, nånting om jag lyckas övertala pontus ;) och en sväng till en stor galleria i puerto rico :) Ni kan ju förvänta er en kräfta som kommer hem ist för mej ;)

17.05

Då har jag lyckats bränna mej i ansiktet då, bra jobbat jenny! Hade 20 i ansiktet så blev riktigt förvånad :P
Kvällen i går spenderades i lägenheten med chips, vindruvor och ESC :) somnade dock innan resultatet, fast blev inte förvånad när jag fick höra det :)
Idag har jag och pontus vandrat runt lite, käkat glass, solat och badat :) och snart ska vi nog gå och spela minigolf på europas största 18 håls minigolfbana :P vilket även är utsikten från våran balkong.
Upptäckte idag att aktivitets ledaren är en snygging, så imorgon blir det vattengympa med tanterna ;)

Från balkongen ner på en del av minigolfbanan :)

Anfi gran

Paradiset !! Sitter i lobbyn med lilla datorn nu som jag släpat med mej från sverige ;) sen blir det att gå till rummet och byta om och sen lägga sig vid poolen! flyg resan tog ungefär sex timmar, men väl här så känns de där timmarna som inget! Sjukt nice!

Mamma viste vad som väntar så hon var lycklig ;)

Efter att kommit på att det var jävligt osmart att lämna hårddisken hemma började jag rita eller iaf efter fyra timmars flyg resa :P

Utsikt från hissen :)

Aja nu ska jag ta mej till rummet och sen glassa i solen ;) höörs!

17.25

Ska snart gå upp och packa min resväska för tredje gången i år :) Vid fyra i natt bär det av till arlanda och vid sju imorgon bitti bär det till Gran Canaria och Anfi del mar :D
idag hade vi en lektion, vilket var matte/ kemi. Vi är ju klara med matte kursen nu, så det blev matte blandat med kemi ;) Sen stannade vi kvar för att göra våran extremt snygga spanska film. Väldigt B men så sjukt rolig att spela in ;D
Efter det blev det solning med Joss och sen övningskörning hem :)
Så byebye!

12.26

Jag och planering går inte ihop för tillfället.. hur fan kunde jag glömma att Lennarts urnnedsättning är imorron!! hur dum får man bli..
Så nu sitter jag och skriver IFL uppsattsen som ska lämnas in i morron..

16.35

hemma från skolan ääckeldag..

Tack för gratulationerna på bloggar, här på bloggen och på facebook :)

18 år.

Ja då var man 18 då, haha. Bakisångesten börjar slå in och jag känner mej väldigt tragisk när jag sitter här ensam på min 18års dag, fast jag har haft en härlig kväll med tjejerna igår och va på krogen med Joss, sedan vart det hem och kolla på twilight :) underbar film! vart frukost på säng med mamma, pappa, Carro och Jossan nu på dagen.
Nu ska jag fundera om jag ska göra något vettigt på min 18års dag eller bara slappa tills jag ska ut och käka med mamma och pappa ikväll :)

I wanted it to last forever

Gårdagen, var ungefär perfekt. Massa släkt kom hit för att fira mej :) Väldigt trevligt! Mormor höll tal och jag började gråta, fick ett kollage, började med min uppväxt, fortsatte med mej och Sanna, sedan Micha och sist men inte minst familjen :)blir tårögd varje gång ja kollar igenom den. Så glad att jag har så många underbara människor som jag älskar omkring mej!
Sedan åkte jag och Sanna och köpte lite onyttigt och tog med oss en filt till Laxön där vi satt till solen gick ned! Otroligt mysigt! ska göras om ! Älskar dej min vän <3
Nu ska jag och mamma åka och köpa det sista till ikväll :)

Valborg

Ja de var det här årets valborg :), grillmys hos Karin först med massa folk. Sedan till södra hem till Linda :) Därefter till stan och sen bussen hem :) Jag verkar fått en ny tradition på valborg.. ?
Imorron kommer la familja från alla håll :) blir litet släckt firande av mej, redan 18, redan årskris. haha
Sen lördagen blir middag med tjejerna och kvällen avslutas på krogen.

jenny carlson - that's the way it is.

Fredag

Mina nya skor :)

10.58

På kvällen blev det minigolf :D äntligen, men jag förlorade ;) haha

Buenos días

Kräfta ;/

17.05

Från balkongen ner på en del av minigolfbanan :)

Anfi gran

Mamma viste vad som väntar så hon var lycklig ;)

Utsikt från hissen :)

Aja nu ska jag ta mej till rummet och sen glassa i solen ;) höörs!

17.25

Efter det blev det solning med Joss och sen övningskörning hem :)
Så byebye!

12.26

Så nu sitter jag och skriver IFL uppsattsen som ska lämnas in i morron..

16.35

hemma från skolan ääckeldag..

Tack för gratulationerna på bloggar, här på bloggen och på facebook :)

18 år.

I wanted it to last forever

Nu ska jag och mamma åka och köpa det sista till ikväll :)

Valborg

Sen lördagen blir middag med tjejerna och kvällen avslutas på krogen.