.

I måndags hade jag inte åkt något sen julafton för att jag varit till Gävle och för att jag jobbat. Var supertaggad på en hel vecka i backen, fick en halvtimme sen kraschade jag och gjorde illa knäet. Kul liv. Ska typ börja åka pulka eller längd ist. Och JA, jag är bitter.
Bor för närvarande i Järpen hos Charlottas mormor Ebba. På söndag är vi back on track i huset igen!

Julafton.

Har varit en kanondag i backen, svinkallt men så jävla vackert över molnen. Efter backen åt vi på max och sen tiggde vi skjuts hem av en skidbuss som slutat gått. Kalle är avklarad och nu ska jag kasta mig i duschen innan vi ska börja med maten.

Dan före dopparedan.

Kollar på Holiday och myser ner oss i soffan, skinkan är klar och delar av huset har gett sig av till Gävle för julfirande. Resterande av oss står i backen strax efter att den öppnat imorgon bitti och kör våran jullunch på max. En traditionell jul med andra ord. Senare blir det Kalle och julmiddag hemma i huset med grannar och vänner. Mysjul! På lördag rullar jag och Lovisa med tåget (?) hem till Gävle efter jobbet. Blir hemma några dagar för att träffa nära och kära och jobba lite. Sen rullar vi uppåt igen med bil.

God Jul.

Ung och bortskämd.

Nu när idioterna kastat ut Tim-Joel är Daniel den ända rätta vinnaren, om inte så sker ett kollektivtsjälvmord i detta hus. Igår lät det som att vi var tretton och att favoriten i backstreet boys dött.

Mysdag.

Första veckan på holiday har gått fint, trivs riktigt bra! Veckan har också innehållit skidåkning, raggaenight på Tottebo och söndagsdippan. Och ja juste, vi har flyttat 20 meter..
I dag har jag och Lovisa sysselsatt oss med att göra köket till en pepparkaks- och knäckverkstad och myst i soffan.

Eftersom jag är smart så har jag ingen kamera med mig, därav inga bilder..

.

Sitter och hatar att majoriteten av kollektivet är ute och gör byn osäker och att de planerar att göra det samma med backen imorgon.. själv ska jag köra mitt första jobbpass på Holiday imorgon.

Idag upptäckte Lovisa att något viktigt fattades när vi gick av skidbussen vid kabinen, hon hade inga pjäxor med sig..

05.40

Dax för backen! Luciahelg it is och nu kör jag och Becka morgonåket sen blir det nattåk med de andra! Igår fick jag extrajobb som städare på Holiday, känns gött. Aa. I guess that´s it. Sjukt bakis igår. Puss.

Nybliven Årebo

Planerna blev ändrade, så i söndags 17.27 satt jag och Lovisa på ett tåg påväg till Åre. Får ta upp bilen senare. Igår var det första dagen i backen, superkul!. Därav värker i stort sett hela min kropp idag, gjorde en rejälare vurpa andra åket så har stort fint blåmärke på höger höften. Kvällen spenderades med de av oss i kollektivet som inte jobbade med bastu och pistvakt.

 

 

Utsikt från frukostbordet.

Bara lite till..

Har inte riktigt någon ork till att skiva så slänger bara upp något snabbt. Senaste dagarna har jag gått på verktabletter och vilja, tror att min kropp säger ifrån efter allt jobbande. Igår blev vi enligt oss klara med datajobbet, kommer sakna det! I eftermiddag/kväll blir det jobb på Läkerolen, de har julbord och 70 tals show. Det blir mitt sista arbetspass i Gävle på länge! Flyttlasset rullar därefter iväg så fort min pärla är färdig, min kära far håller på och byter kamrem på honom (evighetsarbete?).

Lite bilder som har tagits till och från jobben och på jobbet, tagit med mobilen därav kvaliten.

 

Work work.

Har jobbat sisådär 10-11 timmar de flesta dagarna den här veckan men till min egna lättnad vaknade jag upp utvilad idag! Nu är det bara att ladda om för jobb på Läkerolen i eftermiddag, Brynäs-Djurgården! Kommer bli galet!

Våra kära vänner Matilda och Rebecka har under veckan också lämnat oss för paradiset (även kallat Åre). Jag och Lovisa jobbar som dårar så att vi snarast möjligt kan följa efter.

Jag ogillar inlägg utan bilder så slänger upp ett gammalt kort på Matilda och Becka från Chamonix!

Sleep mode.

Efter att vi läst att det inte blir någon JOSS-tävling 2011 sjönk stämningen på kontoret ganska drastiskt och våra kollegor undrade troligtvis vad fan det var för fel på oss. Med den nyheten och tröttheten som börjar snappa in på oss blev det sleep mode på datorerna tidigt idag. Sitter nu och förbannar mig själv över min ekonomi.. jag ska göra det enda rätta en dag som denna, dra täcket (i mitt fall täckerna) över huvudet och sova!


Dagens repeat: Kayne West - Dark fantasy.

summary

Vaknade precis, efter 10 timmars efterlänktat sömn. Jag och Lovisa gled in på ett jobb på ett dataföretag förra veckan och har försökt köra 8-20 hela veckan, så sömnen var välförtjänt! Veckorna har rullat på sen jag sist skrev och det har blivit lite mer jobb på Läkerolen (vilket jag älskar!) och även lite demjobb i matbutiker. Demjobben är roliga men inget jag vill hålla på med i en större utsträckning. Har lärt mig att jag är mycket mer ut av en service-person än en säljar-person.
Förra helgen drog jag i väg på Magaluf reunion-kryssning med Jossan och Nejra. Det var sjyykt och det slutade inte gunga förens två dagar efter hemkomst.

 


Igår tog jag och Lovisa oss ner till stockholm och stadion där det var Stadium winter jam, superlyckad dag och SHIT vad grymma dom är!
I onsdag flyttade vår kära Charlotta norröver och nu kommer jag och Lovisa lägga i en högre växel på jobbet så vi kan följa efter henne!

Bardebut

Sitter här hemma och är dundertaggad samtidigt som jag är sjukt nervös. Ikväll gör jag min debut bakom baren och det blir på Ladies night här i Gävle. Som sagt DUNDERTAGGAD!

happy thoughts

Jag är så jävla lycklig just nu! Allt faller på plats och det här kommer bli mitt livs vinter!

Let them watch you

Åre höstmarknad

Helgen var sjukt underbar då den fick en udda vändning, vi började helgen i Charres stuga ca 2,5 mil från Åre och fortsatte och avslutade den i en stor villa ca 3 km från Åre centrum. Vi ägnade större delen av tiden åt saker som öl-drickande och jacuzzi-badande med riktigt sköna människor. Som grädden på mosen så kommer vi troligtvis spendera hela den kommande vintern på samma vis!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

long time no seen

Under tre veckor har jag roat mig med utgångar, träning, uppsala-besök, pole dance, facebook, lång-fika och skidvideos. Nu har det återigen blivit dax för att åka till Åre! Den här gången är vi fem stycken som ska knöka ihop oss i min bil, trångt och mysigt! Jag gissar på att den här helgen blir minst lika bra som den förra och det kommer (troligtvis!) en update när vi är tillbaka.

En gammal bild på oss i Chamonix (Charre bakom kameran hehe)



Back in town.

Helgen i Åre och Järpen blev lyckad, man kunde väl inte riktigt ha väntat sig något annat heller med tanke på vilka jag åkte med. Vi fördrev våran tid med att äta extremt onyttigt, söka jobb, sitta i bilen, gå upp på skutan (från kabinen) och vara allmänt konstiga.
Idag har jag haft en degdag med min kära Sanna, efterlängtat!





































Road trip.

Dagarna flyter ihop men det jag spenderat de senaste dagarna åt är arbetssökande, onyttigt ätande och cvskrivande. Nu är jag i full gång med packande inför en jobbsökar/relax-helg i Åre och Järpen.

 

Och Nej, jag har aldrig varit speciellt bra på att packa annat än charkprodukter.

0361

Idag blev det besök och avlämning av Essi hos farmor och farfar. Därefter fortsatte jag och Pontus till Lena på colorama och köpte färg med tillbehör. Sen åkte vi hem till honom och började måla. Man kan påstå att jag inte var riktigt lika taktisk i mitt målande..

Sedan tränade jag och Jossan och vandrade återigen runt och sökte jobb.

 

 

 

 

0357

Jag fick besök av Charre och Lovisa igår kväll. Vi drömde om framtiden och åt plättar. De fick även en varsin afterdinner cocktail.

 

Idag har jag varit på pappas jobb och ändrat mitt cv för tredje gången och slängt iväg ett. Därefter träffade jag "samuraj"-tjejerna på brända där de hade ätit och några av oss fortsatte till waynes för en fika.

 

2010

2010 - BECOME YOUR DREAM.

Lördag

Hämtade Charre och Lovisa med Jossan och Nejra i natt på arlanda. Kom hem strax före sex och sov sedan till strax före fyra. Mamma och pappa har åkt iväg på en fem rättersmiddag och fick en varsin drink av mig innan. Ikväll ser det ut att bli jag, Essi och tvn.

Det blev en longdrink med 4 cl absolut kurant, 1 cl sockerlag och uppfylld med schweppes lemon
och en afterdinner drink med 2 cl baileys, 2 cl disaronno och 2 cl grädde.

BUUM

Kinky Amanda

Jossans nuvarande favoritdrink, KINKY AMANDA! 

Time for life.

Idag ska jag och Jossan ta tag i våra liv och gå ut på stan och söka jobb, wish us luck!

Hemma och halvt återställd

Nu är jag hemma efter tre sjuka, underbara, minne för livet veckor i Magaluf! Vi har träffat massa sköna människor och jag saknar dom redan rejält!
Nu när jag tvättat allt, sovit ut och fått mig själv ordentligt ren känner jag mig bara rastlös och vill ut på nya äventyr. Idag ska jag cykla till pappas jobb för att skriva ut cv och eventuellt slänga iväg ett och sen till stan för att gå på banken.

Magaluf!

Har varit här i lite mer än två veckor nu, känner hur paniken börjar krypa på när det blir närmare och närmare till slutprovet. Har inte kommit i säng än, det blev en lång "plugg"-kväll (jag satt väl mest vid datan) till två tiden. Sedan gick jag och Jossan till beach cluben och skakade rumpa och tog en drink. När de sedan stängde vid sex gick vi, Frida, Ine och några andra till Casablanca för käk. Jag har en dryg hosta så känner inte att jag vill gå och lägga mig då den bara blir värre  när jag ligger ner så jag funderar på att ta en promenad ist. Kursen känns förövrigt helt rätt så jag tror att jag tar och pluggar ist!

0301

Jag skulle ju på poolparty i fredags och vi hade tänkt att åkt dit vid halv sju kanske. Strax före åtta vaknar jag till liv väldigt förvirrad över vart tiden tagit vägen. Men jag körde en snabbfix och jag och Charre var i Björke till tio. När de andra drog iväg till krogen så satte jag mig på bussen hem för att få dejta kudden i x antal timmar.

Lördagen började med att åka och hämta fyllorna Sanna och Jessica som strandat sig själva på brynäs. Under tiden de sov så åkte jag och tränade och gick på stan en sväng, sen var det bara att ladda om. Det blev grillning här hemma och därefter bar det av till stan. Kan bara säga att det blev ett eller sju för många glas.

Söndagen var den allmäna bakisdagen gällande alla vi stötte på. Det blev pizza house och sen film hos Kallo.

Idag lyckades Marcus, vår chef, lura i mig att vi hade träffats på goya i lördags, full som jag var då trodde jag givetvis honom. Han blev nog lite fundersam när jag inte protesterade.

Nu har jag sovit ett tag efter jobbet så nu ska jag försöka tagga upp mig för hemlingby med musik och bilder, fast om det inte funkar så får det bli kudden igen!

Äntligen helg!

Den här veckan har jag för andra gången i mitt liv fått höra att jag är för gammal. Första gången var när jag som lågstadietjej blev nobbad av en kille för min två år yngre kompis och nu fick jag höra det av min bror när jag glatt berättade att jag skulle köpa skateboard och lära mig åka. Idag köpte jag skateboarden och upptäkte snabbt att min bror troligtvis har rätt men jag ska fanemig försöka ändå! På mitt första provåk påväg till bilen kom jag ungefär en halv meter i taget, fick några roade leenden och blev utskälld av en gubbe för att jag skrämde hans hund. Med tankte på den lilla sömn jag fått i natt så gav jag upp där, efter den arga gubben då mina sömnlösa nerver inte orkade med mer (blir sjukt känslig när jag är trött).

Igår kväll vid nio blev film/jogging-planerna ändrade och det blev alkohol och slicken, vi sov hos Patrik och nattens sömn kan nog sammanställas till en och en halv timme. Kl. 05.48 var vi på jobbet och drack varm choklad för att förhoppningsvis lyckas få en uppiggande sockerkick. Jag fick det garanterat, var som en liten energiboll. Efter jobbet har jag vandrat runt på stan med Carro och Jossan, jag inhandlade ett par gladiatorskor, ett linne jag suktat efter länge och skateboarden. Skateboarden är inte grymt snygg men den var billig och är en perfekt start för mig, man vet ju aldrig jag kanske ger upp direkt.

Söndag

Hemma efter en otroligt skön och avkopplande helg i Lovisas stuga! Nu är det bara tre veckor kvar till Magaluf! Längtar som sjutton samtidigt som jag vill ha det framför mig och inte bakom mig. Men men nu blir det sängen och imorgon är det ytterligare en dag med jobb och träning :)
RSS 2.0